ALEX KRATĚNA: Teď jsem víc sám sebou

Hlavní stránka » Akce » ALEX KRATĚNA: Teď jsem víc sám sebou

Rozhovor s nejslavnějším českým barmanem, který toto řemeslo úspěšně posunul mnohem dál. ...a který už dávno není jenom barmanem. Na čem právě pracuje? Bude mít vlastní bar? V případě, že ano, pak kde?

Alex Kratěna je světově uznávaný barman. Ovšem od doby, kdy působil v jím proslaveném Artesian baru, se toho hodně změnilo a Alex už není barmanem celých 24 hodin denně. Beverage & Gastronomy přináší rozhovor s ikonou současného bartendingu, který vznikl na Alexově rodné brněnské půdě, velmi přátelsky – i proto to tykání.

O době, kdy jsi odcházel z londýnského Artesian baru, se toho popsalo hodně. Mě by teď spíše zajímalo, co se dělo potom.

No tak od té doby se toho stalo opravdu strašně moc. Máme malou agenturu, kterou jsme založili se Simonem Caporalem a ještě s Monicou Berg. Takto v malém týmu pracujeme s malým portfoliem několika klientů na různých projektech.

Jak se vaše agentura jmenuje?

Taxonomy, jako taxonomie. Znamená to pro nás uspořádání na základě společných prvků, charakteristik a znaků. Je to název firmy, organismu, který zastřešuje vše, co děláme a co se může dít kolem nás.

A co tedy zastřešuje?

Děláme v několika hotelech, respektive hotelových barech, konzultace servisů. Spolupracujeme s jednou kosmetickou firmou, vydáváme edici zaměřenou na koktejly inspirované pivem ve spolupráci s Partizan Brewing, vyvíjíme barové náčiní a také se podílíme na product developmentu značek, jako je likér Italicus.

Říkal jsi s kosmetickou firmou?

Ano, vytváříme pro ně nový koncept prodeje kosmetiky. Všichni prodávají kosmetiku tak, jak to známe. My pracujeme na zcela jiném způsobu prodeje. Ale to je zatím jaksi za oponou.

Mezitím pracujeme na našem projektu, jehož hlavním zaměřením je bar. To není tajemstvím. No a ještě děláme různé věci, co nás baví. Třeba jsme měli projekt v Amazonii, kde jsme byli na expedici. (Alex o ní přednášel na konferenci České barmanské asociace v Brně, pozn. red.) Tento projekt jsme zopakovali i v Libanonu, také na Ukrajině, teď si pomalu brousíme zuby na Afriku.

Zdá se, že se váš projekt dá přenést kamkoli… Můžeš nám ho přiblížit?

Vybereme si lokaci, kam přijedeme úplně bez ničeho, jenom s nářadím, a třeba týden nebo dva cestujeme. Přímo na místě objevujeme ingredience, učíme se techniky zpracování. Například když jsme byli v Peru, učili jsme se od původních obyvatel, indiánů, různé fermentační metody, které se datují ještě před příchod Kryštofa Kolumba. Většinou to vyvrcholí tak, že si dáme 48 až 72 hodin na to, abychom ze všech těch ingrediencí vytvořili menu na jednu noc. Jedná se vlastně o exkluzivní event, který se už nikdy neopakuje.

Jak tuto akci propagujete?

Samotný event se připravuje ve větším městě. Třeba když jsme pracovali v Peru, jak jsem říkal, tak akce proběhla v Limě. Byli jsme v Amazonii, všechny věci jsme si odtamtud přivezli, ale event pak byl v právě v Limě.
Ptám se spíše na to, jak toto marketingově zpracováváte, aby tam přišli lidé. Abyste měli jistotu nějaké návratnosti.

My to děláme opravdu spíše proto, že nás to baví. Návratnost tam moc není, jsme rádi, když se to zaplatí.

Celý rozhovor čtěte v aktuálním vydání Beverage & Gastronomy.

Můj účet

  • Přihlášení
  • Registrace
  • Moje předplatné
  • Zapomenuté heslo

Sledujte nás

Copyright © 2015 WPremium event, s.r.o. Všechna práva vyhrazena.