Minimalismus – třetí menu Banker’s baru

Hlavní stránka » Aktuality » Minimalismus – třetí menu Banker’s baru

Třetí koktejlové menu pražského Banker’s baru je opět o kousek dál. Barmani při tvorbě koktejlů reflektovali světové trendy a nezařadili nic navíc. Host se tak soustředí pouze na vychutnání drinku.

Host se může díky novému menu, minimalistické prezentaci a dobré komunikaci s barmanem bez dalších rušivých elementů soustředit na servírovaný drink a jeho ingredience, ze kterých některé možná i překvapí. „Sami pro sebe jsme na začátku určili dvě hlavní zadání – zůstat Banker’s, tedy elegantní, s jednoduchou prezentací jak u menu, tak u samotného drinku. A podpořit tak minimalismus a samozřejmě reflektovat aktuální světové mixologické trendy,“ říká Lukáš Dvořák z Banker’s baru.

Oproti minulým dvěma menu z let 2018 a 2017, kdy bar poprvé otvíral, je nová nabídka, co se týče servisu, skutečně zatím nejčistší a nejjednodušší. Zrcadlí gastronomické tendence eco friendly přístup a no-waste, kdy se kuchaři a barmani snaží pracovat s každou částí suroviny, nevyhazovat nic, případně jenom skutečně nevyhnutelné minimum. Myšlenka je v případě Banker’s baru více dotažena i recyklovaným papírem, ze kterého je koktejlový lístek vyroben – každá stránka představuje samostatně a jednoduše pěti ikonami jeden drink a v záhlaví hrdě oznamuje, kolik procent všech použitých surovin bylo zpracováno. Pozoruhodných 95, 97 a častokrát 100 procent může návštěvníkům s nadsázkou domoci k pocitu, že pije skutečně jenom na své „konto“.

„Myslím, že u hostů mají tyto reflektované trendy velmi pozitivní odezvu. Díky snadno uchopitelné myšlence ekologie a minimálního plýtvání nové menu návštěvníky pozitivně oslovuje,“ hodnotí Lukáš Dvořák. „Jsme minimalističtí i v představování konkrétního drinku na stránce, používáme pouze pět základních ikon a další rádi s hostem rozebereme osobně. Jako vždy preferujeme, když můžeme drink s návštěvníkem probrat a připravit k jeho co největší spokojenosti,“ doplňuje.

Devět koktejlů primárně nesoucích názvy v angličtině (nacházíme se na Praze 1) – Coal, Rucola, Cinnamon, Birch, Orange, Coffee, Milk, Bread, Cacao postupně opisuje pomyslný chuťový oblouk od aperitivního Uhlí se živočišním uhlím, jakožto stěžejní ingredience, skrze například osvěžující Skořici s velmi příjemnou texturou, Pomerančem s fermentátem z pomerančů a tymiánu a Břízu se skutečně moc hezkým minimalistickým servisem až po dezertní Kakao s Piscem a přidaným popcornem na závěr. Pokaždé se surovina z názvu nějakým způsobem v koktejlu projeví – Chléb objevíte rovnou, Rukola nezklame třeba svojí barvou, Mléko na sebe také nenechá dlouho čekat atd. Zjevné, čisté a čitelné. U třetího menu tohoto baru není potřeba avantgardních servisů, honosných prezentací ani netradičního skla. V tomto případe je mnohem důležitější samotný drink než vše, co by se mohlo dít kolem. Banker’s bar, zdá se, našel díky třetímu menu svoji tvář. Navíc dokonce za jednotnou cenu drinků, aby nikdo nemusel brát ohled na tuto proměnnou.

Další změnou oproti minulým menu byl zdroj inspirace – tentokrát barmani nestavěli novou nabídku na klasických koktejlech, netvořili twisty. Zaměřili se při tvorbě přímo na dosažení konkrétních chutí, textury a následně servisu, které si předsevzali. Tím, že chtěli zasáhnout co možná nejširší škálu nálad a oslovit co nejvíce návštěvníků, si vlastně vystačili na celý třetí koktejlový lístek.

Stejně jako přední bary a světové soutěže, i Banker’s bar začal míchat své signature drinky s nižším množstvím alkoholu. Je to celosvětová tendence, kterou prosazuje například i prestižní soutěž World Class a která si postupně nachází své pionýry i u nás. Banker’s na tuto kartu vsadil nejvíce u koktejlu Orange. Také díky „Pomeranči“ má návštěvník možnost plnohodnotně ochutnat třeba o jeden či dva drinky navíc, a přitom je zde reálná šance z baru bez problémů odejít a ráno se vzbudit v relativní pohodě.

Ján Chovanec
Foto: Archiv Banker’s baru

Sledujte nás

Copyright © 2018 WPremium event, s.r.o. Všechna práva vyhrazena.