Na trh přichází Braník Černý a má na co navazovat

Hlavní stránka » Aktuality » Na trh přichází Braník Černý a má na co navazovat

Tmavé pivo z Bráníku, to býval pojem. Třeba na přelomu století byste exoticky znějící Chantecler Noir našli nejen v pražských, ale i ve vyhlášených pařížských restauracích.

A i později se milovníci tmavých a polotmavých piv rádi vraceli na značky jako Prelát, Malvaz či Mnichovák. Na tuto tradici teď navazuje Braník Černý, který pivaře láká na pořádný říz a krémovou pěnu.

Není tajemstvím, že Češi mají černé pivo rádi. Vnímají ho jako speciální nápoj, kterým se nejen rádi osvěží, ale který si hlavně rádi vychutnají. Od května letošního roku si takto budou moci vychutnat i nový Braník Černý, pivo, které v maloobchodě doplní nabídku oblíbeného Braníku Světlého, Jedenáctky a Ležáku, a které navazuje na bohatou branickou tradici tmavých a polotmavých piv.

Značky jako Prelát, Malvaz či Mnichovák byly totiž oblíbené nejen mezi obyvateli Prahy, ale i za hranicemi tehdejšího Česka. Pivo s exoticky znějícím názvem Chantecler Noir bylo dokonce ozdobou nejedné pařížské restaurace na počátku 20. století. Není divu, sám branický pivovar byl totiž společným dílem těch nejlepších pražských sládků, kteří se na konci 19. století rozhodli vybudovat moderní podnik a vytvořit recepturu na nové pivo českého typu – dnes populární Braník.
„Braník Černý chce navázat na oblibu svých světlých kolegů. Jde o tmavé výčepní pivo českého typu, které je přitom lehké a skvěle pitelné. Zaujme svojí příjemnou sladkostí a krémovou pěnou,” říká vrchní sládek Zdeněk Lux.

„Očekávání černého piva podpoří čistá vůně praženého sladu, do které lehce proniká chmelové aroma. Toto očekávání je potvrzeno typickou hořkosladkou chutí při prvním napití, na které při druhém napití navazuje sladkohořká chuť s osvěžujícím řízem a příjemnou plností. Vůně a chuť zkrátka sama řekne, jak dobré to pivo je,” dodává Zdeněk Lux.

Objem výroby tmavých piv roste

Objem výroby tmavých piv v Česku stoupá minimálně od roku 2011 a stejně tak i jeho obliba. Zatímco ve zmiňovaném roce 2011 se u nás vypilo 3,8 milionu litrů piva spadajícího do této kategorie, v roce 2016 už to bylo 6 milionů litrů. Předpokládá se, že jeho spotřeba poroste i v letošním roce, a to minimálně o další 2 %. Podle průzkumů označilo v roce 2017 tmavé pivo za svou první volbu zhruba 30 % českých pivařů

Braník je pivem, které si Češi oblíbili především pro domácí pohodu, osvěžení na chalupách nebo na oslavy s přáteli. V kategorii balených piv totiž patří mezi dvě nejprodávanější značky v maloobchodě u nás. Dominuje především v segmentu světlého výčepního piva, ale pozadu nezůstává ani ležák nebo nedávno uvedený Braník 11, který získal několik ocenění v pivních soutěžích. “Věříme, že si konzumenti oblíbí i nový Braník Černý. K dostání bude v lahvi o obsahu 0,5l ve většině obchodních řetězců”, říká Petra Chovancová, Brand manažerka značky Braník.

Uvedení Braníku Černého podpoří i nová reklamní kampaň. Setkáte se s ní na televizních obrazovkách, v on-line prostředí i v místě prodeje.

Zdroj: TZ

Můj účet

  • Přihlášení
  • Registrace
  • Moje předplatné
  • Zapomenuté heslo

Sledujte nás

Copyright © 2015 WPremium event, s.r.o. Všechna práva vyhrazena.