Nová strategie a změna jména na Palírna U Zeleného stromu

Hlavní stránka » Aktuality » Nová strategie a změna jména na Palírna U Zeleného stromu

Druhá největší česká likérka - Palírna U Zeleného stromu (dříve GRANETTE & STAROREŽNÁ Distilleries) přichází s novou strategií. Likérka chce více navázat na svou ojedinělou, téměř 500 let dlouhou tradici prostějovské palírny a budovat své strategické značky Stará myslivecká, Blend 42 vodka a Hanácká vodka.

Zároveň chce více rozvíjet své aktivity v zahraničí. S tím souvisí i návrat k tradičnímu názvu Palírna U Zeleného stromu a změna loga. Uvedli to na dnešní tiskové konferenci zástupci likérky.

Pavel Kadlec, ředitel Palírny U Zeleného stromu: „Naše likérka má ojedinělou historii, která začala již v roce 1518. Jde o unikát nejen v Česku, ale v rámci celé Evropy. Zatím jsme v Evropě nenašli palírnu, která by měla delší historii než my. V nové strategii chceme na tuto skutečnost navázat, vrátit se ke kořenům a využít umu a fortelnosti nasbíraných za staletí. S tím také souvisí změna názvu i loga firmy. Toto dědictví nás zavazuje k dalšímu budování a rozvoji naší společnosti. Naším záměrem je upevnit pozici dvojky na českém trhu, budovat hodnotu strategických značek a během následujících pěti let více posílit export. Chceme, aby alespoň jedna z našich strategických značek byla významným hráčem na třech světových kontinentech.“

S tím souvisí i rozvoj výrobního závodu likérky v Prostějově. „V roce 2013 jsme instalovali novou stáčecí linku s kapacitou až 12 000 lahví za hodinu a plány do budoucna zahrnují modernizaci dalších dvou stáčecích linek a vybudování nových skladovacích hal. Investice v příštích několika letech budou v řádech desítek milionů korun,“ řekl ředitel výrobního závodu v Prostějově Michal Šoman.

2016: Rostly strategické značky i celkové prodeje

Rok 2016 byl jedním z nejúspěšnějších v historii likérky. Celkové tržby vzrostly o 4,2 procenta na 1,416 miliardy korun. „Za růstem prodejů nestojí pouze příznivá ekonomická situace. Investovali jsme do našich strategických značek Hanácká vodka, Stará myslivecká a Blend 42 vodka. To se projevilo ve významném nárůstu jejich prodejů. Hanácká vodka narostla o 45 procent v objemu prodejů a byl to rekordní rok i pro Blend 42 vodku a Starou mysliveckou,“ uvedl Pavel Kadlec.

Hospodářský výsledek před auditem za rok 2016 je 22 mil. Kč.

„Největším úspěchem z pohledu marketingu je repositioning a s ním spojená launchovací kampaň na Hanáckou vodku, která zahrnovala redesign etikety, intenzivní TV kampaň a online komunikaci. Z průzkumů máme potvrzený pozitivní dopad na vnímání a znalost značky. Další prioritou pro nás bylo rozšířit spotřebitelskou zkušenost se Starou mysliveckou Reserve, českou specialitou, která díky dvojímu zrání v dubových sudech po dobu 4 let získává jedinečnou chuť whiskového charakteru,“ řekla Zuzana Behová, marketingová ředitelka Palírna U Zeleného stromu.

2017: Plán tržeb je 1,542 mld. Kč, což je nárůst o 8,9 procenta

V roce 2017 plánuje Palírna U Zeleného Stromu další růst celkových tržeb, a to až o 8,9 procenta. „Chceme nadále posilovat postavení našich strategických značek. Velké plány máme se Starou mysliveckou Reserve, kterou bychom chtěli ve vnímání spotřebitelů posunout více do segmentu whisek. Významnou marketingovou podporu plánujeme i pro Blend 42 Vodku a Hanáckou vodku. Již v letošním roce máme v plánu prosadit se s našimi produkty na významných zahraničních trzích, jako jsou USA, Čína, Japonsko nebo Filipíny,“ uvedl Pavel Kadlec.

Sledujte nás

Copyright © 2018 WPremium event, s.r.o. Všechna práva vyhrazena.