OLLI HIETALAHTI: Trvalo to jen pár vteřin, než nás napadl Ron de Jeremy

Hlavní stránka » Aktuality » OLLI HIETALAHTI: Trvalo to jen pár vteřin, než nás napadl Ron de Jeremy

V úterý 26. března 2019 zavítal do pražského baru Black Angel’s zakladatel značky Ron de Jeremy Olli Hietalahti, aby barmanům přiblížil tento stále více oblíbený rum.

Proč zrovna Ron de Jeremy?

Všechno to začalo takovým vtipem. Když jsme jednou seděli v baru, zahlédli jsme na zdi plakát odkazující k nějakému „ronu“, díky čemuž mi došlo, že označení „ron“ znamená ve španělštině „rum“. Zamysleli jsme se tedy na baru nad tím, jaký je vůbec nejslavnější „ron“. Trvalo to jen pár vteřin, než nás napadl Ron de Jeremy. Z prvotního vtipu jsme udělali brand. Vždycky říkám, že chci lidi potěšit dvakrát. Jednou se zasmějí, když vidí lahev, a podruhé jim úsměv na tváři vykouzlí skvělá chuť. Naším gros vlastně je, aby se lidé více smáli.

Co je podle vás na Ron de Jeremy nejzajímavější?

Myslím, že nejzajímavější je kombinace legračního brandu s velmi seriózním spiritem. Tedy kombinace vtipného a zároveň vážného.

Co je nejzajímavější a nejobtížnější na blendování rumů?

Určitě najít perfektní výsledný balanc a správný profil rumu. Každý rum dodává blendu své charakteristické vlastnosti. Jejich správné propojení vytváří výsledný produkt, který může být velmi zajímavý.

Co považujete za váš největší úspěch?

Myslím, že pro mě a mého partnera, se kterým spolupracuji již od roku 2011, to bylo vytvoření brandu samotného a to, že se nám podařilo dostat ho až tam, kde dnes je. Celý ten proces, který začal pouhou myšlenkou, je sám o sobě úspěchem. Ve dnešní době již prodáváme Ron do 30 zemí na světě.

Jak vytvořit celosvětově prodávaný rum?

Zaprvé věříme, že náš brand je velmi zajímavý a silný. Ještě důležitější je však opravdu kvalitní spirit. Pokud máte tyto dvě věci, musíte už jen potkat ty správné lidi na správném trhu. Tady v Česku spolupracujeme se skvělými lidmi, díky kterým zde dosahujeme takového úspěchu. Ve zkratce tedy jde o tyto tři věci: silný brand, dobrý spirit a ti správní a féroví lidé.

Jaké největší uznání může podle vás rum získat?

Pro nás to je neustálý růst, vytváření nových zajímavých příchutí a nepřetržitý rozvoj. A podle mě nejzajímavější je spolupráce s lidmi, kteří s produktem pracují anebo ho mají rádi. Úspěch u profesionálních barmanů či milovníků rumu je podle mě velmi důležitý. Prvořadé je však pro náš brand vykouzlit lidem úsměv na rtech. To je pro nás největší uznání.

Sledujete nějaké nové trendy v rumovém odvětví?

Myslím, že poslední dobou se na trhu objevuje stále více prémiových rumů. Zároveň si rum jako takový buduje mezi spirity své pevné místo, které si vysloužil. Před lety byl rum vnímán jako levné nekvalitní pití. Ve dnešní době se i díky důrazu na kvalitu objevuje stále více prémiových rumů. Také je na trhu mnohem více různých příchutí i rozdílných charakteristických rumů. Zároveň se rozrůstá také povědomí o rumech. Lidé, kteří se o kvalitní nápoje zajímají, si uvědomují, že nejen whisky může být opravdu kvalitní. Samozřejmě portfolio rumové nabídky je velmi široké. Můžete si koupit levný rum, ale i prémiový, 30 let stařený rum. Kromě toho se dají rumy různě využít v koktejlech.

Máte s Ronem nějaké nové plány?

Právě připravujeme pár nových příchutí. Ochutnáváme nové kombinace, které by se na trhu mohly objevit už před Vánocemi.

Jaká je vaše oblíbená kombinace s Ronem de Jeremy?

Osobně mám rád klasické koktejly. Mým nejoblíbenějším je asi Old Fashioned. Je sice opravdu klasický, ale při jeho přípravě je důležitá velká péče. Rád si však dám i Daiquiri.

Red.
Foto: Archiv Premier Wines & Spirits

Sledujte nás

Copyright © 2018 WPremium event, s.r.o. Všechna práva vyhrazena.