Tesco rozšiřuje ekologické obaly výrobků vlastní značky

Hlavní stránka » Aktuality » Tesco rozšiřuje ekologické obaly výrobků vlastní značky

Šest měsíců po oznámení svých plánů v oblasti ekologického balení jsou v obchodech Tesco k dispozici nové produkty vlastní značky v ekologičtějších obalech. Cílem iniciativy společnosti je odstranit všechny nerecyklovatelné materiály z obalů vlastní značky do konce roku 2020.

Nové obaly ze snadno recyklovatelných materiálů již mají sušenky a cukrovinky značky Tesco. Změna balení znamená výměnu podnosů vyrobených z polystyrenu u balení sušenek, oplatek a cukrovinek za PET – ekologičtější alternativu. Díky této změně bude ročně v průmyslové výrobě společnosti Tesco ve střední Evropě až o 6,5 tuny méně nerecyklovatelných plastů použitých na výrobu obalů. Kromě toho byly do sortimentu uvedeny nové obaly křepelčích vajec Tesco vyrobené z r-PET – materiálu vytvořeného částečně z použitých plastových obalů, zejména nápojových lahví. Společnost Tesco dokázala nahradit i smršťovací fólii PVC, která se používá na velké balení energetických nápojů, čehož výsledkem je recyklace dalších 5 tun materiálu ročně.

V nadcházejících týdnech se změny v kategoriích mléčných výrobků, mražených potravin a výrobků objeví i na pultech obchodů. Obaly vyrobené z polystyrenu se nahradí papírem, PET a PP – jsou to materiály, které se ve velké míře recyklují. Tato změna ušetří ročně až 68 tun nerecyklovatelného plastu.

„Přehodnocením obalů jednotlivých produktů vidíme obrovskou změnu, která přináší velké výhody pro životní prostředí. Odstranění nebo výměna polystyrenu a PVC za nové obalové materiály jsou jedním z mnoha kroků, které podnikáme. Budeme nadále spolupracovat s našimi dodavateli a přehodnocovat obaly výrobků značky Tesco, abychom dosáhli toho, že všechny tyto výrobky budou mít ekologičtější obaly," říká Lukáš Mikloš, týmový manažer pro obaly ve Střední Evropě ze společnosti Tesco.

Začátkem tohoto roku společnost Tesco oznámila svůj závazek snížit vliv plastových obalů na životní prostředí. Do roku 2020 společnost odstraní nerecyklovatelné materiály z obalů výrobků vlastní značky a do roku 2025 budou všechny obaly výrobků Tesco recyklovatelné nebo znovu použitelné. Prvním krokem této iniciativy, která byla oznámena v dubnu 2019, bylo zavedení ekologického materiálu r-PET na čerstvou šťávu a smoothie.

Red.
Foto: Archiv společnosti Tesco

Sledujte nás

Copyright © 2018 WPremium event, s.r.o. Všechna práva vyhrazena.